DelfSail 2024

UPDATE 2 - 15 juni 21.30 uur: De locatie van de afsluitende dienst is gezien de verwachte weersomstandigheden gewijzigd in de Kruiskerk in Delfzijl, Menno van Coehoornsingel 21.

UPDATE 15 juni: De afsluitende dienst wordt niet op het strand van Delfzijl gehouden maar bij de tent ter hoogte van het waterpoortje.

Van 13 tot en met 16 juni 2024 wordt in Delfzijl het grootste Sail evenement van Noord-Nederland gehouden: DelfSail.

Vier dagen lang is de haven van Delfzijl één groot festivalterrein met indrukwekkende Tall Ships, artiesten van formaat, maritieme markten, straattheater, shantykoren en nog veel meer. De hele wereld komt naar DelfSail! Zie voor meer informatie de website www.delfsail.nl

Ook als gezamenlijke kerken hebben we een aandeel tijdens DelfSail. Dagelijks is er een mogelijkheid tot ontmoeting, gesprek en contact in onze tent op het kerkenplein aan de rand van het festival terrein ter hoogte van het waterpoortje.

Als de schepen de haven verlaten hebben houden we een zangdienst op zondag 16 juni om 17.00 uur. Ds. Pieter Boom verleent hieraan zijn medewerking en ook de pastoraal werker van de PKN, zr. Eelkje de Vries. Daarnaast is er een gelegenheidskoor samengesteld.

De bedoeling is om dit als openluchtdienst te houden op het strand van Delfzijl. Mocht dit vanwege omstandigheden niet lukken dan wordt het gehouden in de Kruiskerk in het centrum van Delfzijl. Update 15 juni: de locatie van de dienst is gewijzigd naar de tent op het kerkenplein bij het waterpoortje in Delfzijl.

Uiteraard houden we op zondag 16 juni ook zelf een kerkdienst in ons kerkgebouw Het Lichtbaken, Huibertplaat 57, in Delfzijl. De dienst is om 9.30 uur en hierin gaat ds. Pieter Boom voor. Als u DelfSail bezoekt bent u ook hier van harte welkom.

Adressen:

Kerkenplein – Oosterveldweg